Dry Clean Express, üç mağazayla Paris yolunda Kuru temizleme hizmeti veren Dry Clean Express, Türkiye’deki büyüme performansım yurtdışına taşıyor. Şirket ünlü alışveriş caddesi Şanzelize’de üç mağaza birden açacak. LEYLA İLHAN-İSTANBUL Dünyada en çok para kazandıran sektörler arasında ilk 4’te yer alan kuru temizleme pazarına 2006 yılında katılan Dry Clean Express’in Türkiye’de en hızlı büyüyen 100 markası arasına girdi. Ekolojik bir sistem olan GreenEarth teknolojisini Türkiye kuru temizleme pazarına getiren ilk marka olan DryClean Express, Paris’in dünyaca ünlü alışveriş caddesi olan Şanzelize’ye üç mağazayla gidiyor. Sektöre girişlerinin 2003 yılında Tekstil alanında faaliyet gösteren AGS Şirketler Grubu bünyesinde, laundry ve tekstil terbiyeleme şirketlerini kurarak otellere yönelik kurumsal yıkama yaparak başladığım anlatan Dry Clean Express’in Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Avşar, 2006 yılında ise bireysel pazara hitap etmek için de Dry Clean Express’i kurduklarını söyledi. 80 işletmeyle hizmet verdiklerini kaydeden Avşar, geçen süre içinde Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 markası arasına girdiklerini söyledi. Avşar, hali hazırda 5 mağazalarının açılış çalışmalarının devam ettiğini kaydetti. Yurtdışında da Türkiye’deki gibi büyümek istiyor Yurtiçindeki gibi ciddi büyümeyi yurtdışında da gerçekleştirmeyi hedeflediklerini aktaran Avşar şöyle konuştu: “Markamızı 42 ülkede tescil ettirdik. Dolayısıyla yurtdışında da yayılmayı planlıyoruz. Bunun için yurtdışındaki fuarlara katılıyoruz. Halen Gürcistan, Ukrayna’da varız. Rusya ve İtalya’da da açmaya hazırlanıyoruz. Balkanlarda ve Avrupa’da ve Arap ülkelerinde yayılmayı planlıyoruz. Mayıs sonu gibi Şanzelize’de farklı noktalarda iki mağazalarını açacağız. Üçüncüsü ise caddede açılacak AVM içinde olacak.” Daha iyi hizmet vermek için yüzde 90 oranında franchising modeliyle büyüdüklerini aktaran Fatih Avşar, özellikle, doktorlar, avukatlar, üst düzey şirket yöneticileri gibi beyaz yakalılar kendilerinden franchising aldığını kaydetti. Avşar, mağazanın doğru yerde açılması haline yatırımın 18 ayda kendini amorti ettiğini ifade etti. Kadınların iş hayatına girmesi, eskiye oranla yünlü ve pamuklu kıyafetlerin artması ve gelişen AVM’lerle kuru temizlemeye olan talebin arttığını vurgulayan Avşar, insanların artık giysüerinin yanı sıra perde, yastık, nevresim gibi ev tekstil ürünlerini de kuru temizlemeye verdiğini kaydetti. Sektörün Türkiye’deki büyüklüğünün 500 milyon euro çıktığını belirten Avşar, Avrupa’daki gibi Türkiye’de sektörle ilgili bir yasal düzenleme yapılacağını açıklayarak, “Kuru temizleme kimyasallarla yapılıyor. AB ülkeleri, organik kuru temizlemeye geçti. Yeni uygulamayla Türkiye’de Avrupa’daki gibi organik sistem kullanılacak. Bu yeni bir maliyet getireceği için birçok firma elenir” yorumunu yaptı. Özellikle AVM’ler yer aldıklarını söyleyen Fatih Avşar, “AVM’ler kuru temizlemeye bir mağazanın ayrılması nedeniyle bu alanda çok fazla rekabet yaşanıyor. Bir AVM’de kuru temizleme açmak için 800 kişi başvuruyor. Araya birilerini koyarak buralarda yer almaya çalışıyorlar” dedi.